۵ دی ۱۳۹۰، ۱۲:۱۹

وحدتی فر در گفتگو با مهر:

13 میلیارد ریال برای نوسازی و توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی بیرجند هزینه شد

13 میلیارد ریال برای نوسازی و توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی بیرجند هزینه شد

بیرجند - خبرگزاری مهر: شهردار بیرجند گفت: از سال گذشته تاکنون بیش از 13 میلیارد ریال برای توسعه، تجهیز و نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی این شهر هزینه شده است.

جواد وحدتی فر در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: از سال گذشته تاکنون بالغ بر 13 میلیارد و 100 میلیون ریال برای توسعه، تجهیز و نوسازی ناوگان حمل و نقل درون شهری بیرجند هزینه شده که این مبلغ از محل منابع دولتی، شهرداری و بخش خصوصی تامین شده است.

وی به فعالیتهای سازمان اتوبوسرانی بیرجند وحومه اشاره کرد و افزود: توسعه ایستگاه های اتوبوس از شاخصترین فعالیت های این مجموعه بوده که در این راستا سه ایستگاه مکانیزه با اعتبار حدود 400 میلیون ریال احداث شده است.

وحدتی فر بازسازی و مرمت تعداد 30 دستگاه سایه بان ایستگاه اتوبوس را دیگر فعالیت های این حوزه برشمرد و بیان کرد: این پروژه با اعتبار 150 میلیون ریال اجرا شده است.

شهردار بیرجند به خرید و نصب 100 دستگاه سایه بان ایستگاه اتوبوس این شهر اشاره کرد و گفت: این عملیات نیز با اعتباری بالغ بر دو میلیارد ریال اجرا شده است.

وحدتی فر در خصوص توسعه و بازسازی ناوگان اتوبوسرانی، تصریح کرد: در این راستا تعداد 10 دستگاه اتوبوس با اعتبار 350 میلیون ریال بازسازی شده است.

وی همچنین از خرید 46 دستگاه اتوبوس با اعتبار60 میلیارد ریال خبر داد و گفت: از این مبلغ حدود 50  میلیارد ریال سهم دولت و مابقی سهم شهرداری و بخش خصوصی است.

وحدتی فر خرید 10 دستگاه مینی بوس با اعتبار چهار میلیارد و 200 میلیون ریال را از دیگر اقدامات شهرداری برای نوسازی ناوگان اتوبوسرانی این شهر عنوان کرد و بیان داشت: از این مبلغ یک میلیارد و 470 میلیون ریال سهم شهرداری و بخش خصوصی و مابقی سهم دولت بوده است.

وی همچنین به فعالیت های سازمان تاکسیرانی اشاره کرد و ادامه داد: نوسازی و تبدیل به احسن تاکسی های فرسوده به تعداد230دستگاه از شاخصترین فعالیت های سازمان برای توسعه و نوسازی ناوگان تاکسیرانی بوده است.

وحدتی فر ساماندهی و نوسازی خودروهای مسافربر شخصی به تعداد 60 دستگاه، افزایش ناوگان تاکسیرانی به 230 دستگاه، راه اندازی تعداد60 دستگاه شبکه تاکسی بیسیم و احداث ساختمان مرکز پیام بیسیم و دوگانه سوز کردن تعداد120 دستگاه تاکسی بنزین سوز را از دیگر اقدامات این حوزه برشمرد.

شهردار بیرجند به آمار جابجائی مسافر با ناوگان حمل و نقل درون شهری اشاره کرد و افزود: روزانه 111 هزار مسافر توسط این ناوگان جابجا می شوند.

وحدتی فر متوسط جابجائی روزانه هر دستگاه تاکسی را 150 مسافر برشمرد و بیان کرد: متوسط جابجائی کل ناوگان تاکسیرانی 46 هزار مسافر در روز است.

وی متوسط جابجائی روزانه هردستگاه اتوبوس را 700 مسافر اعلام کرد و گفت: متوسط جابجائی روزانه کل ناوگان اتوبوسرانی 75 هزار مسافر است.

فعالیت 560 دستگاه در ناوگان حمل و نقل عمومی بیرجند

وحدتی فر در خصوص تعداد وسایط نقلیه ناوگان حمل و نقل درون شهری بیرجند، اظهار داشت: هم اکنون 560 دستگاه در ناوگان تاکسیرانی، 160 دستگاه در ناوگان اتوبوسرانی خدمات دهی می کنند.

وی متوسط عمرناوگان تاکسیرانی را پنج سال و اتوبوسرانی را 2.5 سال دانست و افزود: متوسط مصرف سوخت ماهیانه کل ناوگان اتوبوسرانی این شهر 275 هزار لیتر است.

وجود 821 راننده حرفه ای در ناوگان حمل و نقل درون شهری

وحدتی فر تعداد با اشاره به اینکه هم اکنون 821 راننده حرفه ای در ناوگان حمل ونقل عمومی این شهر فعالیت می کنند، بیان کرد: از این تعداد 621 نفر در ناوگان تاکسیرانی و 200 نفر در ناوگان اتوبوسرانی فعالیت دارند.

وی از برگزاری برگزاری کلاسهای آموزشی به میزان هفت هزار نفر ساعت برای رانندگان خبر داد و افزود: مقابله با اطفاءحریق، روان شناسی با موضوع کنترل خشم، قوانین جدید راهنمائی و رانندگی، گردشگری، آشنائی با جرائم جدید تخلفات رانندگی و تکریم ارباب رجوع از جمله سرفصل های آموزشی این رانندگان بوده است.

وحدتی فر در خصوص فعالیتهای سازمان در حوزه فناوری اطلاعات (IT) اشاره کرد و بیان داشت: راه اندازی سامانه صدور

آنلاین مرخصی رانندگان و واگذاری آن به دفاتر پیشخوان دولت و سامانه آنلاین تمدید پروانه رانندگان و واگذاری آن به دفاتر پیشخوان دولت از مهمترین اقدامات این حوزه در سال جاری بوده است.

وی به افزایش خطوط اتوبوسرانی شهر بیرجند به روستاهای نزدیک شهر اشاره کرد و افزود: در این راستا 9 خط حومه ای در حاشیه شهر بیرجند راه اندازی شده است.

شهردار بیرجند در پایان از راه اندازی خطوط جدید درون شهری در سال جاری خبر داد و یادآور شد: با افزایش این خطوط میزان جابجائی مسافر از 60 هزار به 75 هزار نفر در روز افزایش یافته است.

کد خبر 1493630

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha